Wednesday 6 August 2014

kawen, tak buat apa-apa & TERmengandung

25 May 2014- masa ni ada di umah mertua (baktok & maktok) kat batu pahat..badan memang rasa tak selesa sangat dengan tanda-tanda nak period tu banyakkk sangat cth sakit pinggang, perut macam senggugut, pening kepala,sembelit teruk, badan letih2, tapi tambahan satu lagi loya2..

kalau ikutkan period tracker punya apps, dah lambat dua hari.. nak check upt macam awal sangat rasanya sbb ada baca kat blog Dr Zubaidi suh tunggu period lewat dua minggu baru check upt.. so aku golek2 laa kat katil lagi pagi tuuu sbb lemau..

loya2 ni bukan sekejap2, rasa sepanjang masa, bangun pagi, tghri, ptg, malam, tapi ude-bak yang tensen sbb aku asik ngadu loya tapi tak muntah2..haha

sampai la pagi tu, ude-bak masuk bilik banyak kali nak kejutkan aku yg dok lemau2 tak bgn dari katil ajak bekpes. pening kepala sangat dah, aku cakap xmo bekpes nak tdo sbb pening… time tu jugaklaaa tak tahan sangat dah sbb loya amat 

sambil2 tu dok google gak, tanda2 period ngn tanda2 mengandung, sama pulak dah.. bila belek apps period tracker yg lewat dua hari, malas pikio banyak, masuk toilet, terus kencing  kat upt murah yg aku beli satu RM1.00 tu..

kejap je tak tunggu lama, PLINGGGG naik DUA LINE, ya Allah, terkejut aku, bleh plak terkejut kan dalam toilet tu sorang2, terbeliak gak la mata aku dok perati line tu tebal n pekat gila!
 (dalam gambo line dah pudar sket sbb esoknya baru igt nak amek gambo)

keluo tandas mandi siap, p dapo dok pk cemana nak bagitahu ude-bak, last2 aku sorok upt tu dekat dalam hood kete letak atas voltage stabilizer aku yg terjatuh sikit dgn harapan nanti ude-bak check kete, dia nampak la upt tuu kan…

skali masa dia dah prasan, bleh plak dia mcm marah,

ude-bak : ape ni?

aku        : entah

ude-bak  : u jangan main2, sambil masuk kete muka blur abes

aku         : teka la ape

ude-bak  : ape benda ni? ape maksud? nak tanye mak (maktok) la..

aku         : mana aci tanya mak, cari la sendiri

ude-bak  : *tetiba bukak internet, tah ape dia cari pastu cakap
                “eh ni u mengandung ke ni, abestu kita nak buat ape?”

aku         : yelah, nak buat ape lagi, tunggu branak la…

ude-bak  : tapi malam tadi kita takde buat ape-ape pun…?

aku         : lorh„ ini bukan malam tadi punya buat..jom p cari klinik nak kompomkan dgn doktor plak…

pusing punya lama kat batu pahat tu, tak jumpa doktor perempuan pun, last2 baru ude-bak teringat ade Klinik Zainab kat jalan pegawai tu, baik doktornya, peramah, bagi nasihat banyak sbb aku mmg zero la taktahu ape..

masa cek tu doktor kompomkan aku dah 5 minggu 5 hari..edd 20 Januari 2015.

Alhamdulillah :’)
Hari ni, 6 ogos 2014, baby pun dah 4 bulan 1 hari..




kalau ikutkan aku punya loya start dari minggu ke-3 lagi..naik keta loya, lepas makan loya, bdn jadi berangin je, tapi taktau dah ngandung masa tuu...

masuk mingu ke-6 bermula la kisah loya teruk, muntah teruk , pitam kat rumah & giant setiawangsa, masuk air kat hospital, banyakkkk lagi alahan teruk lain.

#amalanTTC aku nanti semua aku cte dalam next entri.

ok bye anak dan sape yang lalu lalang..


No comments:

Post a Comment