Thursday 28 August 2014

Baking Soda Gender Test...it's a............!

28/8/2014  
20 minggu 2 hari 
Trimester 2
145 hari lagi sebelum EDD 20 Januari 2015

271 days happily married 

Test jantina guna baking soda ni saja aku terjumpa masa tgk Youtube... gigih buat jugak suka2...
ni contoh yang banyak kat Youtube..

yg ni aku punya plak....

 aku punya test, masa tu baru 17 minggu ngandung.. pi la beli baking soda tu... pastu caranya, kena guna urine masa bangun pagi tu, tuangkan dalam bekas ada serbuk baking soda...
Kalau berbuih macam soda/coke, maknanya baby boy.. Kalau air kencing tu biasa je tak tak berubah, maknanya baby girl.. 
So aku pun ape lagi, test la buat jugak kan... jangan caya 100%, buat ni just for fun ok.. nak lagi clear ada scan 2d ngn doktor juga...
resultnya baking soda gender test aku ni sama dgn scan 2d doktor.. hehehe... so cara murah la kalau nk test jantina sebelum pegi scan kat doktor kan...

masa scan 2d plak kat Klinik Dr Wan Kamariah, Setiawangsa, tak plan dapat tau result jantina, sbb doktor nak check kedudukan plasenta sebenarnya sbb ada bleeding, lagipun appoinment utk scan jantina nanti 13 sept tu buat full scan..

Skali masa doktor dok scan perut tu, cek2 uri semua, terusssss doktor cakap

"Ni punai dia..baby boy ni.. clear kompom 2000%," 

aku pikio amboi doktor ni mesti tgk cita rindu awak 200% tu, terus aku lak cakap, 

"kompom 200% ke doktor, baby boy tu" 

sambil scan doktor cakap  

"hak ah, 300% saya bagi, clear nampak punai dia tu..." 

baby pulak macam biasa la aktif, kejap duk baring kaki silang, pastu angkat2 kaki buat summersault kata doktor...lepastu tangan genggam2 duk main ketuk2..

doktor cakap..
 
"amboi memang like a boss la baby awak ni.. tgk tu kaki dia duk baring macam bos, dengan main silang kaki nya.... ikut saya scan kat sini organ-organ baby semua ok.. healthy boy la dia ni..." 



Alhamdulillah....
 
dalam ati tak sabo la nak bagitahu ude-bak kan, yela ude-bak tak abeh2 la dok cakap nak baby boy ...nak baby boy kan..  kalau baby boy nak ajak anak jalan2 tinggal aku kat umah. cehhhhhh

dah dapat rasa dah rumah nanti penuh barang baby warna biru sbb fav ude-bak... nasib baik doremon dah sedia biru... 

bila call ude-bak, takleh nk cakap lama sbb dorg tengah bz dalam kem tu...mula2 bukak cite cakap pasal scan uri smua tu.. pastu terus cakap..

"dah tau dah jantina baby, doktor cakap nampak clear punai dia..."

"ha......kan betul i dah cakap...yeay i menang...."  

Menang ape pun aku tak tahu la kan.. happy sangat la tu sampai cakap pun gelak2 ude-bak ni kan...

Nanti aku upload video scan 2d jantina pulak :) 

Mak,
28/8/2014
 

 

No comments:

Post a Comment